Find ”den eneste ene”

3 step til at falde for, og forblive forelsket i dit CRM system!

At finde ”den eneste ene” kan være svært. Men, det er endnu sværere, at tage forholdet til et ”lykkeligt-til-vores-dages-ende” niveau.

Din rejse med en CRM-løsning er ikke anderledes. Du er nødt til at finde den rigtige løsning, forholde dig til og behandle de små forhindringer og komplikationer, og endda distraktioner fra andre leverandører. Men, når du med held krydser disse indledende barrierer, er vejen til lykken og en ny begyndelse lagt.

Så hvordan kan du sikre fundamentet for et langsigtet forhold?

crm_blog_3_step

Find ‘Den Eneste Ene’

Med mange leverandører på markedet, er her nogle gode råd til at finde den rigtige.

1. Sæt klare mål for hvad du vil opnå ved at implementere et CRM system i din virksomhed. Det kunne være;

  • Øget salg
  • Skabe ny omsætning
  • Forbedre kunderelationer
  • Overvåge dit salgsteams præstationer
  • Identificere trends via kundens historik for at tilbyde kryds-salg eller opsalg.
  • Mål investeringsafkastet af marketings aktiviteter.

 

2. Mange CRM løsninger kommer med forskellige udgaver. Du skal sikre at du undersøger den udgave som passer din virksomheds behov. Lad os sige at du har en mindre virksomhed og har brug for et CRM som fokuserer på salgs- og marketingsaspektet. Fremfor at vælge et omfattende system med mange funktioner og moduler, er det bedst at vælge en udgave som fokuserer på at forbedre salgs- og marketings aktiviteterne.

3. Nøglen til at finde den rigtig løsning for din virksomheds behov er at afprøve en implementering. Vælg et CRM med en gratis prøvetid i en passende periode, så du kan afprøve det fuldt ud.

4. Hele verden er blevet mobil og det er naturligt at du også rykker mod den nye teknologi. Vælg et CRM som understøtter en mobil platform så det altid er opdateret med den seneste kunde information.

5. Vælg en løsning som har den rigtige pris til den udgave du har valgt. Mange CRM koster en pæn sum, så mens du evaluerer skal du vælge dem som passer til din virksomheds budget.

Elsker, elsker ikke

Ikke enhver CRM implementering er succesfuld første gang. Det siges at 50-80 % af implementeringerne er dømt til at mislykkedes. Så hvordan overvinder du de indledende begyndervanskeligheder? Det er nemt.

  • Brug hjælp fra leverandøren. Brug deres manualer, forum og 24/7 support for at afhjælpe de indledende problemer.
  • Mange CRM leverandører tilbyder kurser. Hvis påkrævet, er det bedst at blive undervist før implementering i virksomheden.

På dette tidspunkt er det nemt at komme på afveje og blive distraheret, specielt hvis dit CRM ikke virker på den måde du vil have det til. Men du er nødt til at modstå fristelsen for, at prøve andre løsninger på dette tidspunkt. Det kommer kun til at forvirre mere og har ikke givet en fair chance til nogen af CRM løsningerne.

Lær af fortiden

En af grundene til at du er i gang med at vælge et CRM til din virksomhed kunne være, at du har haft problemer med et CRM tidligere. For at vælge 'den eneste ene' er du først nød til at forstå din eks`s begrænsninger.

Det var måske fordi det:

  • Gjorde du havde for meget data indtastning
  • Ikke var mobilt nok
  • Fik dig til at glemme følg-op
  • Ikke var fleksibel nok til at imødekomme forandringer i forretnings planer.
  • Var for dyrt, eller
  • Dit forhold til leverandøren ikke længere fungerede

Hvis du tænker over det, så er det ikke altid CRM'ets fejl. It takes two to tango og du har måske noget skyld! Der ville enten have været:

  • Dårlig kommunikation med leverandøren, eller
  • Du har ikke udforsket systemets muligheder fuldt ud.

Medtag det positive fra dine forrige erfaringer. Lær af dine fejltrin og forstå hvad der gik galt for at sikre at det ikke går galt denne gang.

'Lykkelig til deres dages endes' er ikke svært

Lad os indse det.  Intet forhold er perfekt. Men du kan gøre det perfekt. Det kræver noget dedikeret tid, energi og engagement at få det bedste fra begge sider.

På samme måde er et langvarigt engagement med dit CRM ikke svært så længe du;,

  • Tager imod hjælp fra eksperterne når nødvendigt
  • Hold dig væk fra distraktioner
  • Bevar målsætningerne

Nu er du klar til at finde det rigtige CRM system til din virksomhed. Held og lykke! Og glem ikke at lade os vide hvordan det går.

 

About the Author

admin