CVR - Setup and use guide - step by step

How to – in English

INSTALL the connector

  1. Before Install – prepare
    • The connector will add new fields in Lead and Account modules ‌
      • New fields: CVR number + Account Registered Capital + Registered Employees
      • If CRM account already hase same fields in Lead and Account module, the fields labels will be added with “1” after the name. (This can not be changed after the install)
    • Before installation user has to ensure these fields (Label names) is not already used in Lead and Account modules
      • If they are; please re-name fields before making installation. This will secure user to know the difference and maybe merge data to the new connector field after installation.
  2. Install the connector
    • Log in to Zoho CRM as Super Admin
    • Click the link “Install now” in the email received
    • Decide setup permission and finish installation

 

USE the connector

  1. Create Lead or Account
    • Go to Leads or Account module and “Create new”
    • Click button “Search CVR” to open the search
    • Enter Company name or CVR number to search
    • Click Create and then open the new Lead/Account
  2. Update Lead or Account
    • Go to a Lead or an Account “edit”
    • Click on CVR Search Update
    • Validate result and choose to update or cancel

Get CVR or Virk.dk information for your Zoho CRM

CRMzone offers this integration free to all our customers.
Installation takes only a few minutes to get you up and running. 

Hvordan – på dansk

HVORDAN – installation

  1. Forbered før installation
    • Integrationen vil oprette nye felter i 2 moduler, Lead/Kundeemne og Account/Konti
      • ‌Nye felter: CVR number + Account Registered Capital + Registered Employees
      • Hvis der allerede er felter med samme navn/fields label i Lead/Kundeemne og Account/Konti modulerne, vil der blive tilføjet er tal efter felt navnet: “1”. (Dette kan ikke ændres efterfølgende)
    • Bruger skal før installation sikre, at der ikke er felter med samme navn i forvejen.
      • Hvis der er; Det bedste er at omdøbe felt navne på de eksisterende felter inden installation. Dette vil sikre, at der ikke er forvirring mellem de 2 felter. Bruger kan evt. efter installation beslutte kun at bruge det nye felt og flytte evt. eksisterende data over i dette felt.
  2. Installer integrationen
    • Login til Zoho CRM som Super Admin
    • Klik på linket “Install now” i email
    • Gennemgå setup og afslut installationen

 

HVORDAN – bruges funktionen

  1. Opret Kundeemne og Konto
    • Gå til Kundeemne eller Konto modulet og klik på “Opret ny”
    • Klik på knappen “Search CVR” for at åbne søgemulighed
    • Skriv firmanavn eller CVR nummer for at søge
    • Klik på “Create” og åben det nye Kundeemner eller Konto
  2. Opdater Kundeemne eller konto
    • Gå til Kundeemne eller Konto modulet og klik på “Rediger”
    • Klik på “CVR Search Update”
  3. Valider resultet og vælg for at opdatere