Formålet med dette trin er, at skabe et visult overblik over dine primære forretnings-, arbejds- og salgsprocesser, og identificere hvilke oplysninger der er kritiske for at gøre det muligt at gå videre til det næste trin. Se på, hvilke dele af din arbejdsdag er ineffektiv og vanskelig.
Dette inkluderer at sikre detaljerne af din data, såsom dine “Lead Source” kanaler, som kan variere fra sociale medier såsom Facebook og LinkedIn, til Goodgle adwords afhængigt af arten af din virksomhed.
- Visuelt overblik over din Salgsprocess
- Din kundes vej gennem din virksomhed
- Arbejdsgange defineres
- Nødvendige felter/informationer sikret
- Overblik og sikkerhed over relationer
Efter ovenstående overblik og beslutninger er på plads, kan vi bygge det bedste system. Som en del af dette trin vil vi være på udkig efter muligheder for at automatisere arbejdsgange.
Hele arbejdsprocessen her er baseret på, at hver opgave udføres, testes og tilrettes. og dette gentages igen og igen for hver enkelt opsætning og tilpasning.
Det er også her at den data vi har forberedt i første trin skal importeres. Med brug af excel ark og andre data værktøjer vasker og renser vi din data, så start på det nye system bliver så optimalt som muligt.
- Indhold designet og tilpasset
- Arbejdsgange automatiseret
- Migration og vask/rens af data
Når vi først har strukturen, har vi brug for at vide, hvem der bruger systemet, og hvad deres roller er i din proces. Vi bruger disse oplysninger til at kontrollere, hvilke data individuelle brugere kan se i systemet, og om de har tilladelse til at redigere og slette oplysninger eller kun har adgang til information.
Der kan også være et behov for at integrere til andre systemer, som fx økonomi system som e-conomic.
Derudover, er det vigtigt at skabe et overblik over din data. Med gode dashboards og rapporter kan du hele tiden sikre at være på rette vej.
- Bruger opsætning
- Rettigheder og sikkerhed
- Integrer til andre systemer
- Dashboard og rapporter
Som med ethvert nyt system eller aktivitet, skal du lære at bruge det og fortsætte med at bruge det, som det er designet til at fungere. At udvikle nye vaner tager tid, og vi ved, når du begynder at bruge systemet, vil du identificere ændringer eller tilføjelser, du vil ønske at foretage, eller ny funktionalitet som du vil bruge, og det er her, du med god træning kan sikre at træffe gode beslutninger.
- Slutbruger træning
- Super- og admin bruger træning
- Motiverede medarbejdere